04 November 2010

title ? nta laa . hee, :))


assalamualaikum .
hye readers . how are u today ? hope u are always fine ye dear .
HHA ! aku ta bole thn glak la bile teringat balik psl tadi .
hehe, u know what ? ta na tau ? ta pe, aku na cite jgak . hee , :))
keyh , tadi aku , miza , n farahin pegi bndar brsama prents aku .
kami na pegi bli brg utk pegi camp next week .
hee, ni yg na glak lagi nh .
oke2, serius please tira ! hehe .
then, kami pegi la satu pasaraya ni, first impression aku, mcm ta best jea psaraya tuh .
hehe, then bile kami msok ke tmpat mnjual baju2 .
wow ! cntiknye bju2 ni . tgk harge die plak , ya ampun ! murah doe . ta sngke laa .
hehe, then kami pon crik la bju2 yg kami na bli tuh .
dkat situ rmai pkerja lelaki tau , rmai gaban ! * ta de la gaban sgt actually . hee, :)
lepas da crik bju tuh, kteorg pon pegi tmpt jual tracksuit . crik pnye crik, asyik ta jmpe2 jea .
cne na jmpe, sluar die bnyk sgt ! susa kteorg na crik size yg ssuai dgn kiteorg .
kami buat psaraya tuh mcm mak bapak kami yg pnye . HHA ! yela, asyik2 ktawe terbahak2 .
ta bole bla btol , hehe . bile cpai sluar jea , kcik n pndek jea sluarnye .
haha, glak abes kiteorg, pdahal , ta dela lwk sgt .
hee, then tnga busy mncari sluar, ttbe dtg sorg akk ni .
die mntak no miza . dialog kami lbey kurg begini :-

akak : * tnpa mmberi slm kepada kami . adik, ade kwn akk mntak nombor . 
miza mnunjukkan ke arah aku .
akak : tak, adik yg pkai tdung hitam ni . (miza )
miza : eh !
aku hanya memandang .
akak : bole la adik, nombor jea . cpt . *dgn nada paksa .
miza : eh, ta de nombor la kak . saya ta pkai handphone .
akak : alaa, tipu la . ta knla ta de .
miza : btol la kak .
akak : oke, yg ni ( aku ) pon bole . nak nombor ?
aku : eh, ape ni kak nak nombor2 ?
akak : alaa, bole la adik .
aku : eh, ta payah la kak . ape ni na mintak nombor plak, nanti jual nombor tuh .
akak : ta de la dik, ta de nye akak na jual nombor adik .
aku mnoleh ke arah miza smbil mmbisikkan ssuatu ke tlinge miza .
' miza, bagi nombor yg slah .'
akak : oke, 017 ... * eh, na pkse plak akak ni .
miza mnyambung : 711 . . .
aku : 8457 .

then, kami pegi ke tmpat lain krana ta thn ingin ketawe terbahak2 mcm na terkeluar anak tkak ni ha .
BHAHAHAHA ! ape seyh, amek kau ! na nombor laa, ape la, kn da bagi no slah . HHA !
kami pon pegi mncari seluar . bile aku gn miza da mule fed up sbb ta jmpe size kami , aku mntak tlong akak tadi .
smbil die mncari sluar saiz kami , sempat lagi die mnemu bual kami . hhe .
ni dialog nye :-

akak : ni dduk mane ekh ?
dgn slumber mamber aku mnjwab : dkat kulai kak .*mnahan glak .
akak : tipula, jauhnye smpai pontian ni .
aku : eh, btolla kak . ta caye suda .* da tergelak sakan da time tuh .
miza : btol kak, kiteorg dtg blik kampung dkat cni . *miza ktawe kecil .
aku : ha'ah , kiteorg ni sepupu kak .
akak : ouhh .

beberape mnit kmudian .

akak : ni (aku) nme sape .
aku : err . . lili . * tibe2 nme tuh ade dlm pale otk aku . HHA !
akak : yg ni (miza) plak ?
miza : mia kak .
aku : *ketawe membelakangi akak tuh .

hampir beberapa minit jgak la akak tuh crik size sluar kiteorg , then dgn slumber nye aku ckp " ta pe la kak, terima kasih jea la " . hehe .tapi, ta lupe la aku ckap terima kasih dkat akk tuh .
kami pon pegi mmbayar bju2 yg kami beli . 
lpas tuh, mmg ta bole thn beb na ktawe . HHA !
pdn muke mamat yg sibuk sgt na mntak nombor tuh ! biar bagi pengajaran sikit . yela, mne tak nye, 
pntang nmpak pmpuan cntik n comel ckit jea na mntak nombor laa , na husha la . nta pape jea mamat tuh .
bungek ! pdn muke kau , HHA . nta nombor sape la yg aku gn miza reka tuh . hehe, bntai jea laa . jnji ta de nombor kiteorg dkat die . haha , sengal !

p/s : hehe, sesiapa yg slalu kene kcau dgn mamat2 yg ta reti bhase dkat luar tuh, elok la amalkan cari kiteorg nh . gerenti berkesan beb ! haha .

bubye, assalamualaikum . :)

No comments:

Post a Comment