19 February 2011

bila diperlekehkan . rasa na . . .

ASSALAMUALAIKUM .


sakit hati kan bila hasil kerja kita , apa yang kita buat , semuanya ta betul . semuanya nak diperlekehkan . teruk sangat ke ? dan mereka da bagus sgt ke ? kami tahu , kami baru lagi dalam bidang tu , tapi tolong la jangan perlekehkan apa yang kami buat .

setiap apa yang kami buat , semuanya nak dibanding-bandingkan dengan merekan yang da dua tahun dalam bidang tu , sedangkan kami ? ta sampai setahun pon , baru 2 bulan . 2 bulan tu lama ke ? sekejap je wey . tanpa ada kursus mengenai bidang tu berbanding diaorang , adil ke namanya tu ? TIDAK ! haih , kami penat la . mereka tu , depan bukan main baik , muka manis , kata-kata manis mengalahkan lolipop yang ditabur gula , tapi belakang ? diaorang ngutuk ! oh , tak sanggup seyh .

mood aku terus hilang serta merta bila kawan aku sampaikan berita ni kat aku tadi . haih ! apalah salahnya kalau diaorang tegur kalau apa yang kami buat tu salah , bagi tunjuk ajar . ni tak , main ngutuk orang je tahu . huh , manusia . mmg mcm tu . aku sendiri ta pernah lari dari kesalahan , ada ke manusia yang perfect kat dunia ni wey , tak ada . jadi tak payah la na mengutuk kelemahan orang lain sangat . kau tu da bagus sgt ke ?

terus terang aku ckp , korang wat bidang tu , mcm la perfect sgt . aku tengok hasilnya kat fb , mcm ta de ciri2    
orang yang bertauliah pon . aku ta nampak pon hasil yang kreatif yang kononnya dihebohkan oleh orang sana sini . tu la , jangan anggap diri kita ni bagus sangat , kawan2 korang mungkin suka korang , hormat korang , selesa dgn korang , tapi org sekeliling korang ? ta guna la kalau orang2 benci kita . ta guna la kalu orang2 lain ta suka and menyampah dgn perangai kita .

oke , korang bole kata , "biarlah . peduli apa aku ?" tapi , korang suka ke bila orang lain start cakap belakang  korang ? tu la yang kami rasa bila korang ckp belakang kami .

oke , kami ta sehebat korang yang da pro gila babeng dalam bidang tu .
kami ta secekap korang yang kehulu kehilir tanpa disuruh .
kami ta secepat korang time buat kerja .
 kami jugak tak rapat dgn kebanyakan cikgu , tak mcm korang.
dan yang paling best , KAMI TAK SEHEBAT KORANG .
kalau kitaorang da ada semua kelemahan tu , kenapa korang ta na ajar ? kenapa korang tak nak tegur secara baik instead korang ngutuk kitaorang pulak . apa ni ? dgn mengutuk tu boleh ke mngubah kelemahan kitaorang ? alahai , susah kan jadi manusia hipokrit nih . teru terang je la kalau korang ta suka kitaorang . kan lebih baik daripada mengutuk . suka hati korang la . hati jahat aku ckp , aku da ta sabar da na tunggu korang bla dri sekolah tu akhir tahun ni .

No comments:

Post a Comment